UPDATE.

Livet.
Livet känns bra. Väääldigt bra.

Gymnasiet. Nya vänner. Ny dator. Ny miljö. Nya lärare. Nytt allt.
Än så länge trivs jag jättebra. Gillar min klass, mina klassrum och hela skolan. Har också fått en (skoldator) Mac Book Pro på 13 tum, Caroline heter hon. <3 (efter Portal 2-karaktären)
Jag går estetik och media, om någon undrade.

Har börjat spela tf2 och se på anime, känns som 2010 all over again.
Ni får gärna tipsa om sevärda animes!~ Här kan ni se vilka jag sett och planerar att se. (har dock knappt fyllt i)
Gillar det mesta som inte är 5000 avsnitt eller meningslöst... ):
Håller på med Clannad atm.~
Har resursdag imorgon, vi ska lyssna på föredrag och bowla (vilket jag verkligen suger på).


Peruk och egenfixad tröja! (kan skriva mer om den om intresse finns)

999

När jag skriver 999 menar jag varken Kent-låten eller ett nödnummer, utan Nintendo DS-spelet 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors. Spelet släpptes sent 2009 i Japan och sent 2010 i Nordamerika, men tyvärr aldrig i Europa, tror inte heller det finns planer på en release. Men det finns ett gott antal fungerande ROM's och emulatorer.

Story:
Du vaknar av att du faller ut ur en våningssäng, utan något minne av hur du kom dit. Du märker sedan att du är instängd i ett rum du aldrig har sätt förut, det ser ut som en hytt på en båt... Plötsligt slår någonting mot ett fönster, det spricker och vatten börjar forsa in. Panikslaget så försöker du ta dig ut ur rummet. Efter lite klassisk pussellösning så tar du dig ut ur rummet och finner 8 andra personer, bland annat en gammal barndomsvän.. Du får sedan information om ett speciellt "spel" som du nu är med i, the Nonary Game.

Spelet slår mig först som en blandning mellan Ace Attorney och Professor Layton med mycket element från Visual Novels och Escape the room-spel. Spelet fortsätter och du får olika val på vad du ska göra, och man märker från början att dessa val kommer påverka hur spelet fortsätter, och vilket slut du får. Spelet lägger mer fokus på själva diaolgerna och story än på själva pussel-delen, med en bra balans. Det är indelat i en "seek a way out/pussel"-del och en "story, dialog och val"-del, men det kanske är under pussel-delarna som man får mest backstory. Spelet är också lätt för att vara ett "escape the room"-spel, men det är inget man stör sig på.
När du klarat spelet första gången så kan du sen välja att starta om med minnen, alltså att du startar om spelet, men de val du gjort innan kommer vara markerade. Spelet är vuxnare än någonting annat jag spelat på DS, men bara på ett bra sätt. Jag rekommenderar verkligen detta spel till alla som gillar lite kortare visual novels, och folk som gillar spel med mycket story och lite problemlösning.

Trailer:


Segt.

Curiosity

Go Curiosity!

Lovade ett stort inlägg förut, men har fortfarande inte postat någonting pga saker som jag inte vill "säga" högt. Ni som känner mig vet vad det handlar om, men jag ska uppdatera så snart som möjligt!
Just nu kan jag säga att jag haft ett sjukt bra lov, haft det bäst på Närcon och njuter av de sista chill-dagarna nu innan skolan. Är på pyssel-humör också, får se om jag gör någonting idag!

Svar på en fråga också.~

Anonym om Sneak peek.:

Har du sydamerikansk bakgrund?

Har nog aldrig fått den frågan förut! Men nej, inte det minsta. (vad jag vet)


RSS 2.0